Skip to content
RELIS Logo RELIS Logo
  • Hjem
  • Bivirkninger
  • Om RELIS
    • Om RELIS
    • RELIS Midt-Norge
    • RELIS Nord-Norge
    • RELIS Sør-Øst
    • RELIS Vest
  • Hjem
  • Bivirkninger
  • Om RELIS
    • Om RELIS
    • RELIS Midt-Norge
    • RELIS Nord-Norge
    • RELIS Sør-Øst
    • RELIS Vest
  • Hjem
  • Bivirkninger
  • Om RELIS
  • RELIS Midt-Norge
  • RELIS Nord-Norge
  • RELIS Sør-Øst
  • RELIS Vest

NB! Denne utredningen er mer enn 5 år gammel.

Regionalt bivirkningsarbeid

  • Publisert: 01.11.2002

Fra 1. januar 2003 skal meldinger om bivirkninger sendes til de fem regionale legemiddelinformasjonssentrene (RELIS) i Norge og ikke til Statens legemiddelverk slik som nå. Helsepersonell skal melde til RELIS i sin helseregion. For legemiddelindustrien blir det ingen endring – de skal fremdeles melde til Legemiddelverket. For bivirkninger som oppstår i kliniske studier gjelder det særlige regler om rapportering.

Referanser

Madsen S, Harg, P Lislevand H, Buajordet I. Regionalt bivirkningsarbeid. Bedre legemiddelovervåking i Norge. Nytt om legemidler 2002; 25(6): 4-5. http://www.legemiddelverket.no/dok/aa/NyL2002/NyL6,2002.pdf

Skrevet av

Publisert i

Utredningen er utarbeidet på grunnlag av tilgjengelig litteratur og ressurser på publiseringstidspunktet. Innholdet i utredningen oppdateres ikke etter publisering. Helsepersonell er selv ansvarlig for bruk av utredningens innhold i rådgivning eller pasientbehandling.

  • 2002, Artikler, Bivirkninger

Del denne artikkelen:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Nyttige lenker

Meld mistenkte bivirkninger

Still spørsmål

Kurs & seminarer

KUPP

Tryggmammamedisin

Sidekart

  • Hjem
  • Bivirkninger
  • Om RELIS
    • Om RELIS
    • RELIS Midt-Norge
    • RELIS Nord-Norge
    • RELIS Sør-Øst
    • RELIS Vest

Kontakt oss

Tekniske henvendelser sendes til:
IKT-skjema

Nyhetsbrev

Copyright © 2026 RELIS
FacebookTwitter
Page load link